11 Haziran 2014 Çarşamba

Yeni Kitaplarım ve "Bir Psikiyatristin Gizli Defteri-Gary Small & Gigi Vorgan"


 İyi günleer ^-^
Kaç haftadır hiç post oluşturmamışım. Shame on me!! Sınav haftası bittiği anda başlayan badana beni bu hale getirdi arkadaşlar.Sınavdan sonra şunu yazarım bunu yazarım ay şu kitabı da yazmalıyım diye hayaller kurarken bir de baktım ki boya kutuları ve fırçalarıyla büyükbabam Ankara'dan gelmiş! Ee doğal olarak hiç vaktim olmadı oturup uzuun uzuun post hazırlamaya :Dd

 İlk olarak kitaptan başlamak istiyorum:





  İlk defa NTV Yayınları'ndan bir kitap okudum. Fena değildi.Yani öyle müthiş bir kitap da değil,Iyy bu da kitap mı? da değildi.Arada kalmış kendine yer edinmeye çalışan bir kitap.
 Birkaç ay önce çok satanlar listesine taht kurmuştu ama okuduğumda büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Kitapta çok fazla tıbbi terim açıklanmış,bir sürü hastalık tanımlaması yapılmıştı.Ki bu benim gibi bilgi edinmek için kitap okumayı seven birisi için çok iyiydi. Hastalıklara gelincee, ben biraz daha psikopatımsı,biraz daha ilginç hikayeler bekliyordum ama ne yazık ki birkaç hikaye hariç hiçbiri bende hayranlık uyandırmadı.
 Çeviride hiçbir sorun yoktu.Gayet sade ve hoş bir çeviriydi.
Kitabın yazım tarzını eleştirecek olursam,size öncelikle bir bilgi vermeliyim.Gary Small  ve Gigi Vorgan evli bir çift.(Eşinin soyadını almayan bayanları hep itici,buna izin veren erkekleri de 'özgürlük' adı altında saçmalayan bir birey olarak görmüşümdür.) Gary Small olayları çözen psikiyatrist.Eşine hikayeleri anlatmış ve o da yazıya dökmüş."Keşke Gary Small yani olayları birebir yaşayan kişi yazsaydı, o zaman daha başarılı olurdu bu kitap" diye sık sık düşündüm okurken.Ama yine de Gigi Vorgan kocasını gayet iyi tanıyan ve anlayan bir hanımmış. Olayları sanki kendi yaşamış gibi yazmış.Başarılı sayılabilir.
 Biraz da NTV Yayınları'nı eleştireyim.
Kitabın arkasında 20 TL olduğu yazıyor.Zaten 336 sayfalık bir kitap ve kağıt kalitesi de ahım şahım değil.Gayet normal kitap kağıdı.Kitap çok pahalı.Ben,kitaplara para vermekten hiç çekinmememe rağmen bu kitaba 20 TL'yi kesinlikle vermezdim.Zaten arkadaşımdan ödünç aldım.Bu arada şuan fiyatı 15 TL'ye kadar inmiş.
Açıkçası bu kitap hakkında daha fazla yazmak istemiyorum.


 Artıııık yeni kitaplarıma geçebiliriz sanırım:



 Aslında kitaplarım 27 Mayıs'ta geldi ama en başta anlaattığım bahanelerimden dolayı yazmak anca nasip oldu.

Özdemir Asaf'ın en sevdiğim şairlerden biri olduğundan daha önce de bahsetmiştim.Tüm şiirlerinin yer aldığı bir kitabı almak,sepete ekle tuşuna basmak çoook büyük bir mutluluktu benim için :))


Bu kitabı da,daha önce hiç Cemal Süreya okumadığım için,biraz bilgim olsun diye aldım.Bir de İkinci Yeni gibi bir akımın öncüsü.Mutlaka elimde bulunması gerekiyordu ^_^.


Daha önce sadece öyle sağdan soldan adını duymuştum Franz Kafka'nın.Ama geçenlerde çok iyi bir arkadaşım Franz Kafka'ya kafayı taktı.Cidden.Tüm gün bana onu anlatınca ben de bu kitabı almaya karar verdim.Bu arada kitabın kapağı harika.Çünkü kitap bir adamın kendini böceğe dönüşmüş olarak bulmasını anlatıyor.


Tamamen tavsiye ve eksiklik duygusu ile aldığım bir kitap.İngilizce öğretmenimin(Fikirlerine çok değer verdiğim bir insan) tavsiyesi.Bir de artık Nazan Bekiroğlu'nun en az bir kitabını okumanın vakti geldi de geçiyor diye düşündüm.


Ben,Cahit Zarifoğlu'nun hikaye kitaplarıyla büyümüş bir kızım.Şiirlerini ve diğer yazılarını da merak etmem kadar doğal bir şey olamaz diye düşünüyorum. Keyifle okuyacağımdan yüzde yüz eminim.

Herkese Mavili Günler!..




4 yorum:

  1. Okuyucu kişiliğinizin en büyük hayranıyım! ♡

    YanıtlaSil
  2. merhaba :) blogunuzu çok beğedim...
    blogumu ziyaret edip takip eder misin?

    YanıtlaSil
  3. Tabii ki ☺ Yorumunuz beni çok mutlu etti

    YanıtlaSil
  4. Okumak istediğim kitaplar arasında :)

    YanıtlaSil