1 Kasım 2015 Pazar

ALAA WARDI






Merhabalaar! Bu postu yazarken içimde tarif edemediğim bir heyecan var. Uzun süredir beğenerek dinlediğim bir sanatçıyı sizinle paylaşmak beni çok mutlu ediyor. Ayrıca böyle kaliteli bir müzisyenin tanınmasında bir nebze bile katkım olursa kendimi süper hissederim!
 Kimden bahsettiğimizi başlıktan anladınız sanırım, evet evet, Alaa Wardi!!

 Şimdi size bire bin katarak anlatırdım fakat buna hiç gerek yok, zaten müziği o kadar güzel ki :)

 Ufaktan Alaa Wardi'yi tanıyarak başlayalım isterseniz:


Alaa Wardi, 87 doğumlu (sözelciyim ama sizin için hesapladım, şuan kendisi 28 yaşında :D ) İran asıllı müzisyen. İran asıllı fakat Riyad, Suudi Arabistan'da doğup büyüdüğü için onu daha çok Arap olarak tanıyoruz.Ayrıca, bizim damadımız olur kendisi. Bir Türk kızıyla evli :) Arapça, Fransızca, İngilizce, Türkçe ve Hintçe şarkıları coverlıyor. Acapella sanatçısı, yani müziğini ağzıyla ve vücuduyla yapıyor. Ama bazı coverlarında normal müzik aletlerini de kullanıyor tabii ki :)
  Alaa Wardi'nin sesi gerçekten çok güzel. Ayrıca acapella videoları genel olarak çok eğlenceli. Hele arkadaşlarıyla birlikte yaptığı Pharrel Williams - Happy coverı var ki, sormayın gitsin yahu! Öyle böyle değil yani acayip kaliteli. Coverları dinledikten sonra şarkının aslı çok basitmiş gibi geliyor :D
Ve çok farklı tarzlarda şarkıları olduğu için aşağı yukarı herkese hitap ediyor. Misal, Rihanna, Sia, Lorde tarzı popüler sanatçıları seviyorsunuz, Alaa Wardi'nin üçünden de coverı var. Kpop hayranısınız, o da var yahu. Hatta ve hatta "Ben Rock'n Roll severim aga" diyorsanız, Pink Floyd coverı da var :D

Hadi başlayalım o zaman!

İlk olarak benim en sevdiklerimden bahsedeyim (Sıralama olmaksızın yazıyorum):

Tarkan - Şıkıdım (Cover by Alaa Wardi)


Eee, Türk kızı ile evli olup da Türkçe cover yapmadan geçmek olmazdı zaten!! :D Telaffuzu harika, acapella olarak da çok kaliteli :)

Pharrell Williams - Happy (Telfaz11 Cover)



Bu coverı dinledikten sonra şarkının normal hali o kadar basit geldi ki, dinlememeye başladım. Bu süper eğlenceli kliple her şey çok daha güzel olmuş. Arkadan gelen sesler, konuşmalar, klipteki peluş timsah filan her ayrıntı çok güzel ^^


Cheb Khaled - Aicha (Cover by Alaa Wardi)


Bu şarkı gerçekten harika olmuş ki. Fransızca telaffuzu da çok hoş Alaa Wardi'nin. Ben çok beğendim :)

Jai Ho - Slumdog Millionaire (Cover by Alaa Wardi & Peter Hollens)





Slumdog Millionaire filminde hepimizin bayıldığı şu şarkıdan bahsed,yorum, evet, Jai Ho! Hangi dilde olduğundan emin olmadığım (Farsça veya Hintçe olabilir belki ama bilgim yok maalesef) bu şarkının performansı da oldukça eğlenceli ve güzel. Bu coverı duyunca WhatsApp'taki dans eden kırmızı elbiseli kız emojisi gibi dans edesim geliyor :D

Jee Le Zaraa - Talaash (Cover by Alaa Wardi)


Bir Aamir Khan filmi olan Talaash'ın soundtrack'inin coverlanmış hali bu da. Yukarıdaki şarkılara göre daha sakin ve duygu yüklü. Ben bunu da çok beğenmiştim.

Benim en sevdiklerim bunlar. Şimdi de seçmece şarkılar bölümüne gelelim :D

Slow şarkıları seviyorsanız, bu Alaa Wardi şarkıları tam size göre:



* K-pop severler burayaa


*Popüler Müzik Severler için:




*Son olarak Arapça Rock'n Roll, bence müthiş olmuş:


Umarım yazımı beğenmişsinizdir. Herkese mavili günler! 




4 yorum:

  1. öneri için thnx:) franszıca bildiğin güzel şarkılar var mı canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransızca şarkı repertuarım oldukça kısıtlı :D Ama Zaz, senelerdir çok severek dinlediğim bir sanatçı, Je Veux ve On Ira şarkıları tavsiyemdir. Stromae'nin de hoş şarkıları var. Özellikle, Tous Le Memes ve Papaoutai'ye bayılırım. Bunların haricinde Arap-Fransız sentezi şarkılar için en güzeli, Cheb Khaled :)

      Bu arada, yorum yaparken ad/url seçeneğinden herhangi bir sosyal medya hesabının url'sini yazarak yorum yaparsan çok harika olur, bu şekilde yorum sahibini anladığım için daha yerinde öneriler yapabilirim ;))

      Sil
  2. ah, her zamanki gibi seçimleriniz harikaa!!*

    YanıtlaSil